Alle indlæg af Jørgen Carstensen

Har du hørt Horne Mandskor?

Stemning fra årets sommerafslutning i Bjørnemosen 2025

Den i brede kredse højt respekterede chefdirigentvikar holder under koncentreret opmærksomhed peptalk til Horne Mandskor før koncert ved Byens Fællesskabs sommerafslutning 2025

Horne Mandskor brillerede igen og tog publikum med storm. Efter en dejlig, kollektiv middag med alskens lækkerier underholdt koret med sange fra forskellige kulturer. Applausen ville ingen ende tage.

I det hele taget var det en meget vellykket sommerafslutning med fælles madlavning og hygge i fælleshuset i Bjørnemosen. Under hyggen blev efterårets program afsløret og uddelt til videre formidling.

Gik du glip af sommerafslutningen, kan du læse efteråresprogrammet her og høre en lille prøve på stemningen omkring Horne Mandskor.

/Jørgen

…når du blir gammel? Hvad så?

Claus Brandstrup ser jo brand godt ud.

Sidst jeg fik spørgsmålet: “Hvad skal du være?” var det “… når du bliver voksen?”

Men kan man virkelig vælge, hvad man vil være, når man bliver gammel?

Bliver vi mon nogensinde gamle?

Det var nogle af de tanker, der blev sat i gang af Claus Brandstrup, den i vide kredse kendte højskoleforstander mm fra Byens Højskole i Odense.

Claus var kommet fra Århus for at stå for aftenens samtalecafé om ovenstående emne.

Der var vist gode snakke ved alle borde, med samme konklusion: det kunne vi godt bruge noget mere tid på, -måske en anden gang.

Aftenens menu præsenteres

Køkkenet serverede avocado med rejer og Nordisk panzanella.Opskrift

Kaffen blev ledsaget af isvafler

/Jørgen

Claus Houden på besøg 17. marts ’25

Der var en livlig snak under og efter maden og mens vi ventede på at opvasken blev gjort færdig.

Køkkenet bød på lasagne med uden kød og med salat, og det smagte virkelig godt.

Det var rådmand for Beskæftigelse og Socialområdet i Odense Kommune, Claus Houden, der var på besøg . Han fortalte om, hvad der er af opgaver inden for sit område. Og hvilke emner han specielt er optaget af.

Et stort emne, som blev sat i gang af Anker Boye, er udviklingen af en demenslandsby i Odense. Varmestuen for narkomaner er et godt projekt, som tiltrak opmærksomhed fra socialminister Sophie Hæstorp.

Odense er en stor by med tilflytning og 210.000 indbyggere, men også en by med 4000 ledige, heraf 1000 akademikere. Det arbejdes der på at gøre noget ved.

Robotklyngen er speciel for Odense, og kan forhåbentlig hjælpe på beskæftigelsen på sigt.

Der var fin chokolade til kaffen, og jeg tror Claus fik en lille ekstra chokoladegave med hjem.

Der blev også tid til en fællessang eller to. Som sædvanligt en hyggelig og indholdsrig aften for de 30 ,der deltog.

Det var mest medlemmer, der deltog. Hvis du vil være medlem, skal du huske at betale kontingent for 2025 på NemTilmeld

Jørgen

Rapport fra Generalforsamling ’25

Mandag aften d. 3. marts var afsat til den årlige generalforsamling i Byens Fællesskab.

Kl. 18 bød formanden velkommen og fik valgt Niels som dirigent. Generalforsamlingen kunne begynde, og blev afviklet meget effektivt og uden problemer.

Du kan læse Formandens beretning her og Kristas referat af generalforsamlingen her.

Der blev også tid til fællessang på generalforsamlingen

Det hjælper jo altid lidt på effektiviteten af mødet, når der venter smørrebrød som belønning.

Efter smørrebrødet kom fortælleren Torben Wahlstrøm frem og fortalte spændende myter om de nordiske guder. Der er mere om hans fortællinger på foredragslisten

Torben Wahlstrøm kommer fra Svendborg og har fortalt historier hele sit liv

Hele mandagens program blev gennemført i sædvanlig, hyggelig stemning med gode madder fra Brugsen.

/Jørgen

Generalforsamling 2025

Sådan ser regnskabet for 2024 ud. De valgte revisorer Krista Poulsen og Helga Halck har revideret regnskabet

Husk, at det er mandag d. 3. marts kl. 18, at der er generalforsamling.

For at deltage skal du huske at tilmelde dig på NemTilmeld.

Det koster ikke andet end medlemskab at deltage på generalforsamlingen. Foreningen giver smørebrød til medlemmerne.

Husk, at du er medlem, når du har betalt 200 kr i kontingent. Det skal du også gøre på NemTilmeld

Du kan finde en mere læselig udgave af regnskabet herunder, som ovenikøbet kan downloades og udskrives hjemme hos dig.

Efter generalforsamlingen spiser vi smørebrød og lytter til en spillevende historiefortæller.

/Jørgen